Soluppgång

Det börjar ljusna. Värmen kryper sakta inpå och snön smälter. Varje morgon på väg till jobbet får jag se solen gå upp över trädkronorna. Det är så vackert att jag hisnar.

Liksom våren sakta börjar närma sig ute börjar även våren inom mig krypa fram. Jag blir mer och mer viss om hur viktigt det är att hålla fokus på viktiga saker i livet och inte falla i dåliga vanor.

En hemsk last jag burit på länge är sockret, men nu har jag helt lagt av med ätandet av godis och andra sötsaker efter att ha fått strikta order från min läkare. Det har inte ens varit något problem och det finns inte en tillstymmelse till begär efter sötman.

Sedan finns det fler saker som bearbetas i min själ och i mitt hjärta. Men förtröstan ligger på Honom som skapat allt och lovat stå vid min sida. Otroligt tacksam även för min man, som finns där genom allt.

TACKSAM är dagens ord!

Tack för livets underbara soluppgång! Tack för nedgångarna som gör att man uppskattar soluppgångarna än mer! Tack för beskydd och glädje. Tack för livet!

1 kommentar:

Lelle sa...

Hej Isabel! hoppas du mår bra, och att du blir bättre, tänker på dig och ber för dig, Vi har ju en STOR GUD, som vi kan lita på. vi hörs kram.