Öken


Det är mycket nu. Inspirationen till det mesta är på bott. Inklusive skrivandet. Detta med anledning av fysisk ohälsa samt att mycket av det som rör sig inom mig just nu inte bör offentliggöras. Livet har sina ups and downs, så är det bara och det gäller bara att traska vidare i öknen. Vad hjälper det att stanna till när man då bara sjunker djupare och det bara blir än mer outhärdligt? Nä, traska på så att jag når oasen är vad som gäller. Där kan jag vila ut, reflektera, lämna och gå vidare genom nästa öken, eller grönområde, vad som nu väntas bakom vattenhålet.

På Dig, min Gud, förtröstar jag
när oro skymmer min morgondag
för jag vet: Du är trofast emot mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

...när svårigheter omger mig, är jag ändå trygg hos Dig, för jag vet att Du aldrig lämnar mig!

Tänker o ber för dig! /Désirée